Jak dobrać rozmiar ramy (dwa rodzaje - MTB i miejskie)?
Zakup roweru to poważna inwestycja. Duże znaczenie dla komfortu użytkującego ma dobór rozmiaru ramy. Jest on ustalany dzięki pomiarowi długości odcinka, który łączy koniec rury podsiodłowej ze środkiem osi suportu. Wielkość ramy standardowo opisuje się za pomocą czytelnych skrótów literowych (S, M, L, XL) lub numerycznie (wartość w centymetrach lub calach). Ogólna zasada jest taka, że rama powinna być dopasowana do wzrostu rowerzysty oraz typu roweru.
Jak dobrać rozmiar roweru? Pomiar należy rozpocząć od zmierzenia odległości między podłożem a kroczem rowerzysty po wewnętrznej stronie uda. Podczas mierzenia najlepiej zdjąć buty i stanąć przy ścianie w lekkim rozkroku. Otrzymany wynik należy przemnożyć przez współczynnik, którego wielkość zależy od typu roweru.
Dla rowerów górskich z kołami 26 i 27,5 współczynnik wynosi 0,57; dla rowerów górskich z kołami 29 – 0,60. Dla rowerów miejskich współczynnik wynosi 0,63.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.